Ik wens iedereen een heel gezond, gelukkig en creatief 2014!
weblogleed
In 2007 begon ik een weblog over mijn liefde voor alle textiele werkvormen. Omdat wegens mislukte migratie deze weblog niet meer bereikbaar is ben ik op blogspot verder gegaan.
dinsdag 31 december 2013
maandag 30 december 2013
Bezigheden
Waar ik me mee bezig houd deze donkere dagen. Allereerst eens mijn naalden georganiseerd. Bij Mary Corbet zag ik een simpele manier om naalden op te bergen (bij tips and techniques) en ik heb daar nog een beetje verder aan gewerkt.
Een simpel rolletje vilt (echt wolvilt dat is steviger) bestaande uit twee laagjes. Op die laagjes gespeeld met de letters van mijn naaimachine zodat de naalden mooi gesorteerd naar doel en grootte op het binnenste lapje kunnen worden gestoken. Voorzien van een mooie knoop en een lintje.
Voor bijzondere naalden heb ik een tweede rolletje gemaakt. Voor kraaltjes zijn ook de Japanse quiltnaalden goed te gebruiken.
Ze zijn zo dun dat ik ze voor quilten helemaal niet handig vind. Ik heb ook nog wel verschillende naaldenboekjes, maar daarin raken de verschillende soorten bij mij altijd door elkaar .
Een simpel rolletje vilt (echt wolvilt dat is steviger) bestaande uit twee laagjes. Op die laagjes gespeeld met de letters van mijn naaimachine zodat de naalden mooi gesorteerd naar doel en grootte op het binnenste lapje kunnen worden gestoken. Voorzien van een mooie knoop en een lintje.
Voor bijzondere naalden heb ik een tweede rolletje gemaakt. Voor kraaltjes zijn ook de Japanse quiltnaalden goed te gebruiken.
Ze zijn zo dun dat ik ze voor quilten helemaal niet handig vind. Ik heb ook nog wel verschillende naaldenboekjes, maar daarin raken de verschillende soorten bij mij altijd door elkaar .
Verder ben ik bezig een tas te maken. Ik kocht in Ste Marie stof voor een tas en daar heb ik nu een band bij geweven. Als hij af is komt er wel een foto.
vrijdag 27 december 2013
Voor een liefhebber
Heeft er iemand belangstelling voor een werkbeschrijving van een spinnewiel? ik doe er niets mee dus mag weg.
maandag 16 december 2013
Midwinterwol
Zaterdag naar Winschoten voor de Midwinterwol in manege de "Dollard". En grote koude hal met heel veel warme wol en in de kantine een groot vuur om heerlijk bij te zitten met een kop koffie.
In de hal is zoveel te genieten van alles van wol: van Alpaca tot gebreide sjaals, vilt en de in prachtige kleuren geverfde strengen wol. Merinolontwol in alle kleuren en mengsels. Kijk voor foto's vooral op de website Breien, haken, weven en spinnen, alles is er te zien. Zoveel verschillende wolsoorten
van allerlei schapenrassen. En ja ook van geiten en konijnen. Angorageiten leveren mohair en konijnen geven hun vachtje voor angorawol.
Ik kocht 200 gram ongewassen mohair en dacht dat ik grijze tinten had gekocht. Jammer genoeg maakte ik geen foto van de ongewassen wol, deze staat op hun website en zo zag het er ongeveer uit
maar na het wassen zag het er zo uit!
verder nog een hoeveelheid moerbeizijde
en wol van het Gotlandschaap.
Het voelt allemaal zo verschillend, ik denk dat ik met de wol ga vilten.
En deze dame bracht me op het idee om ook zelf te gaan mengen, maar daarover later.
woensdag 11 december 2013
Te koop
vrijdag 29 november 2013
Lang geleden......
Op de blog van" Wylde wielde" zag ik prachtige babyfoto's. Het verhaal erbij geeft wel aan hoeveel er in 60 jaar veranderd is. Als ik denk aan al de digitale foto's van nu, een heel verschil met de paar portretten van vroeger. Van mijn oudere zus en de broer na mij zijn ook geen babyfoto's gemaakt. Wij zijn in en vlak na de oorlog geboren. Maar ik ben naar een kinderloze tante genoemd en deze tante ging met mij als baby naar de fotograaf!
Zodoende zijn er van mij babyportretten!
Zodoende zijn er van mij babyportretten!
dinsdag 5 november 2013
Veel handwerken
Veel handwerken deze dagen. Allereerst de landelijke weefdag in Barneveld afgelopen zaterdag. Het was genieten van alle mooie werkstukken, winkeltjes met prachtige wol en leuke artikelen.
De gezellige contacten en waardevolle tips, kortom teveel om op te noemen. Zondag een kleindochter op bezoek die fanatiek aan de breiring werkte en in één dag twee beenwarmers fabriceerde. Petje af voor het doorwerken tot ze af waren!
Vandaag handwerkdag Vrouwen van Nu in Obdam, heel gezellig en lekker bezig geweest. Morgen cursus technieken in Alkmaar en daarvoor ben ik met verschillende werkstukken bezig, o.a.: roodborduren, een lapje Hardanger borduurwerk, Marker borduren. Voor het borduren van Marken doe ik mee aan de e-cursus van Margreet Beemsterboer en ik heb in mijn lap een brede zoom gemaakt met schuintjes .... En dan vrijdag ook nog handwerkgroep van de plaatselijke afdeling van de Vrouwen van Nu. Tussendoor ook nog een quiltgroep.......
De gezellige contacten en waardevolle tips, kortom teveel om op te noemen. Zondag een kleindochter op bezoek die fanatiek aan de breiring werkte en in één dag twee beenwarmers fabriceerde. Petje af voor het doorwerken tot ze af waren!
Vandaag handwerkdag Vrouwen van Nu in Obdam, heel gezellig en lekker bezig geweest. Morgen cursus technieken in Alkmaar en daarvoor ben ik met verschillende werkstukken bezig, o.a.: roodborduren, een lapje Hardanger borduurwerk, Marker borduren. Voor het borduren van Marken doe ik mee aan de e-cursus van Margreet Beemsterboer en ik heb in mijn lap een brede zoom gemaakt met schuintjes .... En dan vrijdag ook nog handwerkgroep van de plaatselijke afdeling van de Vrouwen van Nu. Tussendoor ook nog een quiltgroep.......
Abonneren op:
Posts (Atom)





















