weblogleed

In 2007 begon ik een weblog over mijn liefde voor alle textiele werkvormen. Omdat wegens mislukte migratie deze weblog niet meer bereikbaar is ben ik op blogspot verder gegaan.



vrijdag 11 oktober 2013

TRC

In Leiden op de Hogewoerd bevindt zich het TRC oftewel het Textiel Research Centrum. Daar is van 5 september tot 5 december een prachtige verzameling borduurwerken te bekijken. Ik heb er woensdag een bezoekje gebracht en de schitterend geborduurde kleding uit hun collectie bewonderd.






 Ook was er het handwerken en de albums en documentatie over haar handwerken uit de nalatenschap van HenriĆ«tte Braunstahl te bekijken.

kraaltjesborduurwerk
 

Entree is gratis, een donatie wordt zeer op prijs gesteld en er is ook een klein winkeltje. De ontvangst was heel vriendelijk, ik kreeg zelfs een kopje thee !! Kortom een aanrader voor borduurliefhebbers!

1 opmerking:

Martine zei

Ik woon vlak bij Leiden en wist niet van dit museum.
Schande ik ga er snel en keertje heen. Zo te zien hebben ze daar prachtig handwerk.