weblogleed

In 2007 begon ik een weblog over mijn liefde voor alle textiele werkvormen. Omdat wegens mislukte migratie deze weblog niet meer bereikbaar is ben ik op blogspot verder gegaan.



zondag 30 december 2018

Elke dag een draadje....
Al weer de laatste dagen van 2018 , tijd begint te hollen. Scheherazade van libelle zei vroeger: "Na je vijftigste gebeurt er iets raars met de tijd: die begint te versnellen" en dat is voor mijn gevoel ook zo. Zou het met je veroudering of met je verandering van tempo te maken hebben? Ik heb het voor mijn gevoel nog steeds heel druk en nog zoveel te doen. En dat elke dag een draadje gaat voor mij wel op,  ik heb alle dagen van het jaar wel iets met draadjes van wol of katoen gedaan. Misschien met de warmste dagen iets minder... Ik herinner me dat we een vrijdag in juli met de boot in Kollum lagen en wij de hele dag in de schaduw van bomen zaten niks te doen en gewoon te wachten tot het wat afkoelde. We hebben wel heerlijk gevaren dit jaar, wel acht weken. Van hier naar Leiden en daarna een rondje Drente ,Groningen, Friesland. In September met de caravan naar de Elzas voor het jaarlijkse Quiltfestijn in Ste Marie met ook heerlijk weer. Prachtige nazomer.  En in november en december wordt het weer druk, er moet er steeds iets afgemaakt: cadeautjes kopen, kerstkaart maken, huis versieren voor kerst. En dan krijg ik prachtige zelfgemaakte kaarten van creatieve vrienden. Mijn kaarten maak ik wel, maar altijd maar één werkstukje en daar maak ik foto's van. Afgelopen jaren een geborduurde engel . ook een keer een gehaakte en dit jaar een geweven kerstband met een engeltje er in.



 Het patroon van de kerstband is van Marieke Kranenburg en de tekening van het engeltje is van mij. (patroontje te vinden in de bestanden van facebookgroep Bandweven). verder nog een ideetje van Marieke nagemaakt een bandje met kerstboompjes, aanwijzingen daarvoor zijn te vinden op haar kerstblog 2017.
Verder met de weefkring een leuk knutseltje gemaakt, al weer een engeltje

en nog een viltfiguurtje voor in de boom.


 Ik vind ook de viltpoppetjes uit Kirgizië erg mooi.

 Ze zijn te koop op textielmarkten en landelijke dagen voor een goed doel.
Voor het kerstdiner hoefde ik alleen de pudding
Deze foto is van vorig jaar, dit jaar vergat ik foto te maken. Dit jaar dezelfde maar ook nog met frambozensaus erbij
te maken en ik heb nog een tulband gebakken. Gezellige Kerstdag bij DD in Scharwoude. Tweede kerstdag rustig. Hele serie op netflix gekeken . En nu dus op naar de oliebollen. gist heb ik gister gehaald, ik wil weer eens ouderwets.
Morgen met de buurt een oudejaarsborrel en dan met veel geknal (altijd hier in de straat) het nieuwe jaar in  en afwachten wat dat zal brengen. Ik hoop voor iedereen heel veel moois en creatieve inspiratie en ik wens een ieder een goede jaarwisseling!





1 opmerking:

Marjan zei

Ja de jaren gaan inderdaad sneller naarmate we ouder worden...
Maar gelukkig blijft er altijd wel een moment om lekker creatief bezig te zijn.
Wat een mooie kerstcreaties laat je zien en wow die band die je geweven hebt met het engeltje er in; prachtig!
Ik wens jullie een jaar in goede gezondheid en geluk, met mooie vaartochten en heel veel mooie creatievemomenten!