weblogleed

In 2007 begon ik een weblog over mijn liefde voor alle textiele werkvormen. Omdat wegens mislukte migratie deze weblog niet meer bereikbaar is ben ik op blogspot verder gegaan.



zondag 4 november 2018

Twee dagen weefplezier

Na vrijdag voor een gezellige bandweefbijeenkomst naar Zeist te zijn gereisd, treinde ik gisteren naar Barneveld voor de landelijke weefdag van Weefnetwerk. Het werd een prachtige dag: het weer werkte mee en ook de NS was op zijn best zijn best. Ik trof onderweg een reisgenote die in Alkmaar lid van mijn weefkring bleek te zijn en we hadden het heel gezellig onderweg. In de Veluwehal aangekomen waren we net op tijd om met jas en al naar binnen te schieten bij de tweede ochtendlezing van Mirja Wark over feest in andere culturen. pas daarna waren we aan de koffie toe.
De tentoonstelling over het thema "Feestelijk getooid" toonde weer prachtig weefwerk en ook het werk van de verschillende cursussen was mooi om te zien. De materialenmarkt is altijd een feestje: zoveel mooie garens, daar word je heel hebberig van. Ik wist gelukkig wat ik wilde hebben en heb maar één pakketje meer aangeschaft. Wel nog een mooi vogeltje uit Kirgizstan gekocht voor mijn verzamelijng viltfiguurtjes daar vandaan. Je steunt er bovendien de stichting "geef een koe" mee. Ik kocht ook een prachtige lap stof van Scandinavisch design voor een klein prijsje. Ik had amper tijd om te eten. De dag werd besloten met een modeshow. eerst een deelshow door de modevakschool en daarna geweven kleding door de leden . Prachtig om te zien . Ik denk dat er wel foto's van op weefnetwerk verschijnen. De terugreis ging vlotter dan op vrijdag, in plaats van drie uur en 15 min was ik in twee uur en een kwartier weer terug.
Prachtig gekleurde geweven sjaal

Mooie geweven set

Kraam van de bandenweefsters, kaartwevers,
braiders

enthousiaste weefsters

aankopen

cususwerk

4 opmerkingen:

Marjan zei

Gezellig, weer een blogje!
Wow wat heb je lang moeten treinen.... Maar gelukkig was het de moeite waard.
Wat knap dat je je aan je 'boodschappenlijstje' hebt gehouden.👍.
Ik heb zeker aangevoeld dat het de landelijke weefdag was: ik ben gisteren aan een nieuw weefwerkje begonnen. Niks spannends hoor en ik heb er ook nog geen bestemming voor, ik wilde weven om het weven en ben restjes sokkenwol aan het opmaken.🙂
Fijne zondag en veel plezier van je nieuwe aankopen!

Anne-Marie zei

Verdraaid, hebben we niet even wat langer kunnen kletsen. Wat was het gezellig hè?
Zeer vereerd mijn ‘Mondriaan’ op je blog te vinden.

Mariet zei

Ha Marianne, Ik zag je lopen maar heb je niet gesproken. Fijn om zoveel mooie dingen bij elkaar te zien, dat vond ik ook. Goed dat je hebt genoten van deze twee dagen. En leuk dat hier terug te lezen.

Anoniem zei

Ook een heel leuk blog Marianne! En leuke foto’s. Treinen is helemaal niet erg als je naar een weefevenement gaat...