weblogleed

In 2007 begon ik een weblog over mijn liefde voor alle textiele werkvormen. Omdat wegens mislukte migratie deze weblog niet meer bereikbaar is ben ik op blogspot verder gegaan.



donderdag 22 oktober 2020

Geinspireerd door het werk van Joop Nagelhout


 (kijk bij schaapskooi Bergen aan Zee 7 nov) heb ik ook weer eens geprobeerd dikker te spinnen om te gaan knopen. Ik wil een zacht kussentje maken voor op mijn weefbankje

Als je steeds geprobeerd hebt dun te spinnen is het even wennen om weer een dikkere draad te spinnen, maar ik vind dat het redelijk gelukt is! En ik heb nu ook een doel voor andere dikke wol ooit gekocht maar voor mij veel te dik om mee te breien. 
Eerst een proef gemaakt en daarna schering opgezet 2 draden per cm.


Als je Joop Nagelhout aan het werk wilt zien : op zaterdag 7 november is er demonstratie in de schaapskooi in Bergen door verschillende wevers. Er mogen i.v.m. coronamaatregelen maar beperkt aantal mensen tegelijk binnen maar het is erg de moeite waard.



1 opmerking:

Marjan zei

Wat een leuk idee om te gaan knopen op het weefgetouw! Het is inderdaad een mooie bestemming voor dikkere wol. Ik zal een googelen naar deze techniek en naar Joop Nagelhout.
Fijn weekend alvast!
Groetjes Marjan