weblogleed

In 2007 begon ik een weblog over mijn liefde voor alle textiele werkvormen. Omdat wegens mislukte migratie deze weblog niet meer bereikbaar is ben ik op blogspot verder gegaan.



dinsdag 29 april 2014

Oude wol

Bij het opruimen van (een deel ) van de zolder vond ik in een van de dozen van het Complete Handwerken nog zakjes wol. Hoeveel jaren zou dat al oud zijn?
In werkelijkheid nog flink geler dan hier op de foto
 

Vet en helemaal geel, maar voordat ik het weggooi toch maar eens in een heet sopje gestopt. Tot mijn stomme verbazing kwam de okergele klont wol daar mooi roomwit uit en ook de andere tinten grijs en bruin zijn heel erg opgelicht. Bovendien voelt het heerlijk zacht aan. En dus ga ik het toch maar spinnen, want ik vind de kleuren wel erg mooi.......

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Oh, zomaar een cadeautje op een doordeweekse dag! Koesteren die wol!

petronille zei

Oh, ik heb ook nog zoiets liggen van mijn moeder. Ik zal eens zoeken!